Looking for an electronic invoicing solution to digitize your invoice management processes? Artéva offers you a complete solution, directly operational.
An electronic invoicing platform is an automated service for processing and archiving invoices. This dematerialization process centralizes the processing of your invoices on a single platform, especially useful if you have several billing systems or if you combine several transmission/ reception modes.
This dematerialization process applies to both customer and supplier invoices, facilitating the management and traceability of commercial transactions and allowing significant financial gains due to the automation of processes.
Adopting e-invoicing for your business opens the way to strategic advantages to grow your revenue, while improving your cash management and benefiting from a strengthened budget control.
This improvement allows for savings by eliminating associated costs while reducing the ecological footprint.
This transition promotes more efficient and transparent collaboration, benefiting all trading partners.
This optimization of human resources promotes innovation and growth in your company. Teams can focus more on high value added tasks.
These benefits boost financial and operational management through increased flexibility, improved speed, and enhanced reliability.
The management and archiving of tax documents is essential to ensure transparency and security of financial transactions, to ensure compliance.
Call on our experts to discuss your bill dematerialization projects.
The current tax reform aims to digitise and modernise tax processes, in particular to increase transparency and reduce fraud. Electronic invoicing is a key element of this reform.
The dematerialization of purchase invoices and the implementation of an automated validation workflow are crucial steps to modernize the financial and administrative management of companies. This process reduces costs, improves efficiency and ensures better compliance with tax regulations.
Dematerialize sales invoices, combined with precise traceability of processing steps and omni-channel and multi-channel transmissionformats, represents a major step forward for companies seeking to improve their operational efficiency.
The Orchestrade® solution from Artéva, digitizes your supplier and customer billing cycles according to your needs. We support all your e-invoicing projects, without technological constraints.
Improved management of supplier invoices to reduce processing costs and strengthen collaboration with suppliers.
Simplification of invoice sending and debt management. It enhances customer satisfaction and the efficiency of business transaction processing, while reducing payment delays.
Checking and transmitting invoices and reporting life cycle status. Since 1 January 2027, all invoices for public bodies must be filed on the Chorus Pro platform.
Compliance with legal obligations on electronic invoicing with companies and individuals in Italy. Since 1 January 2019, all invoices issued from the Italian territory must pass through the SDI platform.
Through this FAQ, explore all the essential questions that will guide you through the world of electronic invoicing.
Evaluez vos besoins en gestion de facturation et recherchez la solution à travers les services Artéva, offrant des fonctionnalités adaptées à votre entreprise. Comparez ensuite les options disponibles en termes de sécurité et d’utilisation pour votre équipe.
La transition vers la facturation électronique nécessite un investissement financier, humain et une gestion précise, incluant l'engagement d'un prestataire expérimenté en dématérialisation et l'adoption d'une solution conforme aux nouvelles normes réglementaires en France dès 2026. La réussite de ce projet dépend d'une planification anticipée, impliquant une restructuration complète du processus de facturation, de l'acquisition à la distribution des factures. Une fois mise en œuvre, la facturation électronique offre un retour sur investissement rapide et lucratif.
La loi de finances de 2020 prévoyait la fin progressive de la facture papier depuis 2023. La facturation électronique est obligatoire pour toutes les transactions B2B soumises à la TVA Française, avec une obligation de réception pour toutes les entreprises, suivie par une obligation d'émission progressive à partir du 1er septembre 2026 selon la taille des entreprises.
La réforme de la loi sur la facturation électronique de 2026 prévoit un calendrier d'entrée en vigueur progressive basé sur la taille des entreprises assujetties à la TVA en France, évaluée selon des critères comme le nombre de salariés et le chiffre d'affaires.
Les plateformes de dématérialisation sont essentielles pour moderniser les échanges commerciaux en numérisant les factures. Les Plateformes de Dématérialisation Partenaire (PDP) agissent comme intermédiaires en transmettant des factures dématérialisées entre fournisseurs et clients, tout en extrayant des données cruciales pour l'administration fiscale. Le Portail Public de Facturation (PPF), géré par l'État, centralise les données des factures pour leur transmission à l'administration fiscale, facilitant l'adoption de la dématérialisation via la saisie en ligne. Les Opérateurs de Dématérialisation (OD) fournissent des services en dématérialisation, agissant comme intermédiaires pour garantir la conformité et l'efficacité des échanges électroniques entre entreprises et plateformes de dématérialisation.
Il est essentiel de sélectionner une plateforme de facturation électronique conforme aux normes réglementaires de 2026, en accordant une attention particulière à son interopérabilité pour une intégration harmonieuse avec les processus métiers et un vaste réseau de partenaires. La sécurité des données doit être rigoureusement assurée, notamment en ce qui concerne l'identification des partenaires commerciaux et la confidentialité des protocoles d'échange entre prestataires. De plus, la capacité de la plateforme à traiter efficacement les différents formats de factures, tels que PDF, EDI/XML et Factur-X, est cruciale pour répondre aux exigences actuelles et futures de la facturation électronique.
Designed specifically for companies looking to make their digital transformation, Orchestrade® is a B2B data exchange platform available in SaaS mode.
We optimize your invoice exchanges by dematerializing your processes for managing suppliers and customers. Positioned as both a dematerialization operator and a dematerialization platform partner, Artéva has a complete solution to support you.
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